CNA 2025/16

Course Webpage

Unser Präsentation-Day

Innerhalb dieser Veranstaltung geht es viel darum zu lernen aus Daten zu lernen. Ein solcher Prozess ist häufig sehr interaktiv und diese Interaktivität wollen wir im Rahmen einer Posterpräsentation simulieren. Im Folgenden habe ich Ihnen die Anforderungen an unsere Posterpräsentation zusammengetragen. Ich bitte Sie, die einzelnen Punkte sorgfältig zu lesen und alle Punkte zu kommentieren, die unklar sind. Ich finalisiere dann basierend auf Ihren Anmerkungen die Anforderungsbeschreibung. Bitte beachten Sie, dass einige Informationen noch nicht vorliegen.

Eine Vorlage aus der FU (Größe anpassen!).

Please note: These requirements are mainly based on an excellent list created by Kimberlee Gillis-Bridges (University of Washington).

Poster Presentation Assignment

Due: Wednesday, March 9 or Thursday, March 10 at the beginning of class

Assignment
As part of your research project, you will create a poster that summarizes your work in progress. Our class sessions will function as research conferences, with student presenters reviewing poster content and answering questions as small groups of viewers visit their poster areas. Presenters will also collect viewer feedback on their work.

Posters should include the following content:
– Project title
– Description of your topic and the primary source(s) you examined (e.g., name of the online community)
– Explanation of issues or questions for analysis: What did you hope to learn about your data?
– Brief overview of how you collected and modelled your data
– Data Analysis (What are the general characteristics of your data, what are network characteristics?)
– Discussion (Highlight first insights)
– Future Work

Please think about a request for viewer feedback: This can be a sheet of paper next to your poster, a paper or online questionnaire viewers can complete in 1-2 minutes.

You present your poster in the A1 print format.

On your assigned presentation day, you will:
– Have prepared a five-minute overview of your ideas. You will present your overview to each group of viewers who visits your poster area.
– Spend the first five minutes of class helping me move tables and pinning your poster.

Guidelines and Resources
1. While I have listed the elements you should include in the poster, you can group them as you wish.
2. There are online tutorials for poster creation.
3. You need not use complete sentences throughout your poster. Remember that you will be there to summarize your work and answer questions. A mixture of full sentences and bullet point phrases will allow viewers to quickly read your content.
4. If you are having difficulty devising an approach to the assignment or you want feedback on your ideas-in-progress, email me.

Grading
For the poster presentation, I will assign 0-4 points in each of the following categories, with 0 representing a missing component and 4 representing exceptional execution of the criterion. The total number of points comprises the grade on the poster presentation.

– Organization: The poster has a logical structure, with information grouped under appropriate headings. Each element of the poster has an obvious relation to the other elements.
– Development/Support: The poster incorporates all required information. The data analysis and the discussion of observations.
– Design: All aspects of the poster are readable; the poster is not cluttered, and all visuals serve a specific purpose.
– Delivery: The presenter gives a clear, organized, succinct summary of his/her project’s contents and adequately answer viewer questions.

Der Beitrag wurde am Thursday, den 3. March 2016 um 13:09 Uhr von Claudia Müller-Birn veröffentlicht und wurde unter Allgemein abgelegt. Sie können die Kommentare zu diesem Eintrag durch den RSS 2.0 Feed verfolgen. Sie können einen Kommentar schreiben, oder einen Trackback auf Ihrer Seite einrichten.

Eine Reaktion zu “Unser Präsentation-Day”

  1. Nicolas Lehmann

    – zu “Posters should include the following content:”: Ich würde gerne folgende Überschriften verwenden: “Summary”, “1. Introduction”, “2. Methodologies”, “3. Results”, “4. Conclusion” und “5. Future Work”. Ok? Guidelines and Resources 1. impliziert zumindest das… ^^

    – zu Sprache des Posters = Deutsch oder Englisch?

    – zu Sprache des Vortrags = Deutsch oder Englisch?

    – Müssen wir “Referenzen” auf einem Poster angeben? Ich würde gerne darauf verzichten… spart Platz!

    – zu “Presenters will also collect viewer feedback on their work.” Warum? Das Papier ist doch zu diesem Zeitpunkt schon fertig, oder können wir noch Einfluss auf die Abgabe nehmen?

    – zu “Please think about a request for viewer feedback: This can be a sheet of paper next to your poster, a paper or online questionnaire viewers can complete in 1-2 minutes.” Können wir auch PostIts verwenden? (direkt auf dem Poster?)

    – “4. If you are having difficulty devising an approach to the assignment or you want feedback on your ideas-in-progress, email me.” Ich fände es gut, wenn wir das aktuelle Poster in unser Repo hochladen könnten und wir zu Beginn jeder Vorlesung über grober Fehler oder “I DO NOT LIKE” sprechen könnten… (5 Minuten für alle..? also jeweils nur ne schnelle Meinung) Ok?

Leave a Reply

Captcha
Refresh
Hilfe
Hinweis / Hint
Das Captcha kann Kleinbuchstaben, Ziffern und die Sonderzeichzeichen »?!#%&« enthalten.
The captcha could contain lower case, numeric characters and special characters as »!#%&«.