[#A3, P1] Interview

Define the goals of your data collection session.

We want to find out, what about the registration process, which parts did users find challenging?

Based on your goal, derive the stakeholders you want to collect data from.

We need information from users who struggled with signing up, those who failed, and those who helped others with the signup process (i.e. doctors, nurses, family and friends of those struggling).

Start with collecting information without approaching your stakeholders

The registration process for the app is very cumbersome and overly complicated. It provides various methods for identification (personally in a DAK servicecenter, POSTIDENT or using NFC and the PIN of the Gesundheitskarte). The app has many negative reviews on both the Google Playstore and the Apple App Store, complaining about the signup process, problems using the app or the app not working at all.

At the end of January only 595 000 people had created an ePA, a number less than one percent of all publicly health insured.

The adoption and use by doctors is still very low due to the doctors lack of technology, low adoption by patients making it impractical and other reasons.

We are using the ePA provided by the DAK.

The app is developed by BITMARCK in cooperation with RISE to be provided to all public Health Insurers, who brand the app for their use. The BITMARCK website gives a detailed account of current and future functionality. Although the apps for Android, iOS, and desktop users have been developed, the DAK only provides apps for Android and iOS in the Google Play Store and Apple app store respectively.

Prepare an interview study with your primary stakeholders.

We need to interview users who have used the ePA app in some way, to find out how they perceived the registration process, whether they completed it and if not why not. Those who have trouble registering for the ePA, might generally not use a lot of digital services. We could contact them in waiting rooms, in person or by hanging flyers there.

We will conduct a semi-structured interview, because we want to ask both general closed questions and open questions regarding the difficulties.

Introduction:

Kurze Vorstellung von uns und unserem Projekt, eine Erklärung warum wir dieses Interview durchführen, frage nach Zustimmung und weiteren Fragen. 

Questions:

1. Wann haben Sie sich die ePA heruntergeladen?

2. Haben sich sich dann auch für die ePA registriert?

Wenn ja -> Fragen a, sonst -> Fragen b

3a. Wie gut lief die Registrierung ihrer ePA?

4a. Wie viel Zeit hat Ihre Registrierung in Anspruch genommen?

5a. Hatten Sie Unterstützung bei der Anmeldung, wenn ja von wem?

6a. Wie haben Sie sich identifiziert?

7a. Wie lief ihre Identifikation ab?

8a. Hatten Sie Schwierigkeiten dabei?

9a. Sind Ihnen Teile des Registrierungsprozesses besonders schwer gefallen, wenn ja, welche und warum?

10a. Was hat Ihnen geholfen, diese Probleme zu überwinden?

11a. Welche Tipps würden Sie anderen geben, die sich registrieren wollen?

3b. Warum haben sie sich nicht registriert?

4b. Haben Sie die Registrierung angefangen?

5b. An welcher Stelle haben Sie abgebrochen, warum?

6b. Wie viel Zeit hat Ihre Registrierung bis dahin in Anspruch genommen?

7b. Haben Sie sich identifiziert?

8b. Wie lief ihre Identifikation ab?

9b. Hatten Sie Schwierigkeiten dabei?

10b. Haben Sie vor, die Registrierung in Zukunft nochmal anzugehen?

11b. Was müsste sich ändern, dass Sie die Registrierung nochmal angehen?

Conclusion:

Vielen Dank, dass Sie sich die Zeit für dieses Interview genommen haben. Haben Sie noch Fragen? Wenn später noch Fragen aufkommen sollten, können Sie uns gerne kontaktieren. 

Who contributed what?

We researched and formulated the questions together.

What have we learnt?

It can be quite hard to fill 30 minutes with an interview

What went well?

Coordination of teamwork

What can be improved upon?

Time management, the documentation in Miro is lacking this week, there is nothing visual in our assignment

Ein Gedanke zu „[#A3, P1] Interview“

  1. Liebes Team, vielen Dank für das Interview-Skript. Sehr gut ist, dass Sie hier zwei Fälle unterschieden haben. Der zweite Fall (noch nicht registriert) ist aber meines Erachtens nicht konsistent. Sie befragen Personen, die sich noch nicht registriert haben nach Ihren Erfahrungen, mmh, wahrscheinlich hätten Sie hier noch eine weitere Unterscheidung einbauen müssen. Ansonsten passt es. Weiteres Problem: Wo ist die Einwilligung? In dieser Form dürfen Sie kein Interview durchführen.

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