The opinion paper „Sustainability Governance at Higher Education Institutions: Equipped to transform?“ (Bauer/Rieckmann/Niedlich/Bormann) is published in Frontiers in Sustainability: Sustainable Organizations and accessible here (OA).
German UNESCO Commission
In November 2020, the general assembly of the German UNESCO commission elected Prof. Dr. Inka Bormann as one of its individual members (ad personam) for another period of three years.
Moreover, she is a member of the Expert Committee ‚Science‘.
ProFiL-Netzwerkverein: Vorstand gewählt
Der ProFiL-Netzwerkverein, der aus dem ProFiL-Programm der Berliner Universitäten hervorgegangen ist (Professionalisierung von Frauen in Forschung und Lehre), hat bei seiner Mitgliederversammlung im November 2020 einen neuen ehrenamtlichen Vorstand gewählt. Prof. Dr. Inka Bormann wurde für die Dauer von zwei Jahren zur Vorsitzenden gewählt.
Vortrag bei der Tagung „In Education We Trust“
Gemeinsam haben Prof. Dr. Barbara Thies (Technische Universität Braunschweig) und Prof. Dr. Inka Bormann bei der diesjährigen Tagung des Georg-Eckert-Institut, Leibniz-Institut für Schulbuchforschung „In Education We Trust“ Ergebnisse ihrer Forschung zum „Habituellen Vertrauen als Ressource für Bildungsbiographien“ präsentiert.
Aufgrund der Coronavirus Pandemie fand die Tagung am 10. Dezember 2020 als online-Veranstaltung statt.
Preis für beste Lehre
Am 26.11.2020 wurde am Fachbereich Erziehungswissenschaft und Psychologie erneut der Preis für beste Lehre vergeben. In der Gruppe der HochschullehrerInnen (Erziehungswissenschaft) wurde in diesem Jahr der Lehrpreis an Prof. Dr. Inka Bormann verliehen.
Herzlichen Dank für diese besondere Auszeichnung, über die ich mich sehr freue, und ebenso herzlichen Dank an die Studierenden für ihr großes Engagement!
Paper on the Comprehensive Model of Trust in Education published in „Review of Education“ (OA)
The article „A Comprehensive Model of Trust in Education. Conclusions from a literature review“ (Sebastian Niedlich, Annika Kallfaß, Silvana Pohle and Inka Bormann) is now published in the Review of Education.
You can access the paper here (Open Access): https://bera-journals.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/rev3.3239
Special Issue on „Trust in Educational Settings: European Perspectives“
The Division of General Education at the Freie Universität Berlin is guest-editing a special issue on „Trust in Educational Settings. European Perspectives„. The special issue will include invited research papers from across Europe that will address, for example, trust in educational leadership, trust in higher education systems, trust in and towards schools.
The (invited) papers in this Special Issue are from Finland, Denmark, Belgium, the Czech Republic and Germany.
Research semester (I. Bormann)
During her research semester (October 2020 – March 2021), Prof. Dr. Inka Bormann is invited as a visiting Professor at universities in Finland, Sweden and Denmark. Because of the Coronavirus pandemic, unfortunately these stays cannot take place on site. Many of the planned activities, such as research workshops, lectures and co-teaching, however, will now take place in online formats instead.
Find an interview with Inka Bormann on her digital research semester here.
Implementing a Whole Institution Approach – Full texts available in Special Issue in „Sustainability“ (OA)
The Special Issue of Sustainability on „Higher Education Institutions and Sustainable Development – Implementing a Whole-Institution Approach“ (guest edited by Prof. Marco Rieckmann and Prof. Inka Bormann) is completed.
All papers are freely accessible online.
Sommersemester 2020 – „digital und kreativ“
Aufgrund der Maßnahmen zur Eindämmung der weiteren Verbreitung des Corona-Virus wird die Lehre bekanntermaßen in diesem Sommersemester „kontaktfrei“ und digitalisiert stattfinden. Alle Lehrenden am Arbeitsbereich Allgemeine Erziehungswissenschaft haben die eigenen Seminare komplett umgestellt. Wir freuen uns auf das Sommersemester mit Ihnen!